Proiectul ”Interactive Geography ” a fost conceput pentru integrarea instrumentelor Web 2.0 și a tehnologiilor informaționale în scopul susținerii educației geografice, în perioada pandemiei. În acest scop, proiectul a propus 10 instrumente Web 2.0 cu care elevii și profesorii implicați în proiect să se familiarizeze. Pe lângă dezvoltarea competențelor digitale, proiectul și-a propus și dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză și cele sociale, de relaționare și dezvoltare personală.
Proiectul a reunit șase profesori, cinci din Turcia și unul din România și 56 de elevi, dintre care șase elevi din România.
Pentru atingerea obiectivelor de integrare a tehnologiei în activitatea educativă, elevii au fost puși în situația de a descoperi noi resurse de colaborare online, pe care le-au utilizat încântați, la ore.
La elaborarea produselor comune, broșura electronică și ebook-ul cu instrumente WEB 2.0, elevii și profesorii au lucrat atât individual cât și în echipă, au creat un blog, au participat la întâlnirile de tip webinar și au utilizat activ spațiul de lucru comun, Twinspace. Pe lângă metodele colaborative online copiii au avut ocazia să-și dezvolte abilitățile de comunicare în limba engleză, să relaționeze cu copii din altă țară și să se dezvolte în plan personal.
Integrarea acestui proiect în programa școlară s-a făcut multidisciplinar, în cadrul orelor de geografie și dirigenție, dar și de informatică sau limba engleză. În acest proiect, elevii au avut un grad mai mare de autonomie, și-au asumat responsabilitatea muncii lor, au învățat unii de la alții, au împărtășit rezultatele lor. Astfel, ei și-au îmbunătățit modul de învățare prin dezvoltarea abilităților de utilizare a resurselor colaborative, au exersat munca în echipă, dar au aflat și despre ce și cum studiază colegii lor din Turcia, la orele de geografie.
Activitățile proiectului s-au desfășurat conform planului propus, elevii având un rol important în propunerea categoriilor de instrumente WEB 2.0 care au fost selectate spre a fi utilizate în proiect.
Comunicarea între membrii proiectului s-a făcut prin forumul de discuții, prin mesageria TwinSpace, prin grupul de WhatsApp pentru profesori și grupurile WhatsApp pentru. Elevi. Atunci când a fost necesar, comunicarea s-a făcut și prin e-mail. În spațiul Twinspace elevii și-au împărtășit produsele individuale pe pagina Padlet, dar și pe cele comune: broșura proiectului și cartea electronică Web 2.0, care include toate instrumentele folosite în acest proiect. Pentru realizarea lor elevii au folosit
platforma de design grafic, Canva. Rezultatele proiectului au fost partajate de asemenea, pe pagina blogului creat pentru proiect, dar și pe site-urile și paginile de Facebook și Instagram școlilor partenere sau ale cele personale ale profesorilor.
Cele 10 resurse Web 2.0 care au contribuit la realizarea creativă a sarcinilor propuse au fost: WordWall, Padlet, WordArt, Canva, JeopardyLabs, Quizzz, Seterra, Google Form, MindMap, Powtoon.
Aceste instrumente au fost atractive pentru elevi și stimulative pentru activitatea lor în proiect.
Rezultatele obținute de elevi au dovedit o implicare activă, multă creativitate și au putut fi încercate și apreciate de către toți partenerii, fiind încărcate în Padlet.
Pentru utilizarea în siguranță a mediului online, elevii au fost informați în privința regulilor de conduită pentru utilizarea Internetului, a regulilor privind porotecția datelor și drepturile de autor și s-a cerut acordul părinților elevilor pentru participarea acestora la activitățile proiectului.
Evaluarea activităților în proiect s-a realizat prin aplicarea pre-testelor și post-testelor, aplicate elevilor și profesorilor, iar rezultatele acestora au fost sintetizate în Twinspace. Diseminarea informațiilor despre proiect am realizat-o la nivelul comisiei metodice din școală, în cadrul unui webinar cu profesorii din școala mea, pe tema proiectelor Erasmus +, pe grupul de Facebook și site-ul proiectului nostru, pe pagina de facebook a școlii și cea personală, iar la sfârșitul proiectului am realizat o expoziția la nivelul școlii, în eTwinning Corner.
Impactul acestui proiect asupra elevilor a fost unul pozitiv, pentru că aceștia s-au implicat activ în sarcinile de realizat și au creat produse finale valoroase iar acest proiect i-a ajutat să descopere ce înseamnă învățarea colaborativă, și cum poate aceasta să îmbunătățească modul de învățare, în special în perioada școlii online. De asemenea, elevii și profesorii și-au îmbogățit vocabularul în limba engleză și pentru că au colaborat frumos, au constituit grupuri de lucru pentru proiecte viitoare.